"En öppen kultur där man kan snacka med varandra ger gladare och säkrare arbetsplatser - det är viktigt för oss!"
NRC Group Sverige tar sitt samarbete med Sila Snacket till nästa nivå, och blir officiell partner inför 2023. Sila Snacket är ett initiativ som arbetar för mer inkluderande arbetsplatser med en schysstare jargong, som får alla att trivas, må bra och känna sig välkomna.
"En arbetsplats kan bara kalla sig bra om den är bra för alla! Vi i NRC Group Sverige vill fortsätta att jobba för en omtänksammare och modernare bransch, och Sila Snacket är på samma bana som oss – därför känns det givet och givande att bli partner!", berättar Theresa Flodman, Kommunikationschef.
Sila Snacket vill bemöta problematik i jargonger och attityder med en känsla av att förändra genom diskussion, uppmuntran och "helt vanlig snällhet". Under 2023 kommer NRC Group Sverige att jobba med Sila Snacket för att genomföra initiativ som till exempel workshops för alla arbetsledare i företaget.
"Social hållbarhet är en viktig del i vårt hållbarhetsarbete, och vi ser det här partnerskapet som en pusselbit i att vara den mest attraktiva samarbetspartnern och arbetsgivaren som möjliggör utvecklingen av morgondagens infrastruktur. Vi bär Sila Snackets symbol som ett stolt ställningstagande – vi står för en schysst jargong i branschen", avslutar Theresa.